Navigation: Home > Cégünkről > Beta és a Sport
A BETA Vállalat története
Egy olyan vállalat, mint a Beta, amelyik évek óta szerszámokkal látja el a motorsportot, saját technológiájának sikerét látja érvényesülni a járművek teljesítményében és a pilóták szereplésében. Ezért természetes, hogy a versenyszellem átragad az üzem vezetésére és munkatársaira, akik a szakmai fejlődés érdekében tevékenykednek, rokonszenveznek a sport nagyjaival. Egyrészt kialakítják a személyes kapcsolatokat, figyelemmel kísérik a csapat sikereit, másrészt erfeszítéseket tesznek, hogy az alkalmas szerszámok rendelkezésre bocsátásával hozzájáruljanak ezen eredmények eléréséhez.

1971-ben jelentek meg az első Beta logók a monzai Vittorio és Tino Brambilla F3-as kocsijain. Műszaki támogatás révén a Beta a rákövetkező évben az ismert narancsszínével már főszponzor. Vittorio Brambilla megnyerte az F3-as bajnokságot és testvérével együtt jól szerepelt March Ferrarijával és később 1973-ban már March BMW-jével az F2-ben is. 1974-ben a Beta elkíséri Vittorio Brambillát nagy kalandjára az F1-ben March Fordjával olyan nagy pilóták mellett, mint Fittipaldi, Reuteman, Hulme, Ickx, Pace, Beltoise, Regazzoni, Scheckter, Lauda, Peterson és Hill.

1975-ben Svéd Nagydíjon elért jó helyezése az előzménye az Osztrák Nagydíj megnyerésének Zeltwegben, ahol a monzai pilóta szakadó esőben maga mögé utasította Hunt-ot, Pryce-ot, Mass-t, Petersont és Laudát. 1976-1982 között a Beta a Ferrari versenyistálló hivatalos szállítója. Ez idő alatt Jody Scheckter 1979-ben világbajnokságot nyert. 1977-78-ban ismét hivatalos támogatója a narancs színű Surtees Fordnak, amelyet újra Vittorio Brambilla vezet. A következő három évben a Beta, mint főszponzor további versenyistállókat és pilótákat támogat: 1979-ben Eddie Cheevert Osellával (olasz F2 bajnok) és Piercarlo Ghinzanit March-sal (olasz F3 bajnok). 1980. Sigfrid Stohr a F2-ben és Carlo Rossi Ralt RT1-gyel a F3-ban. 1981-ben a Beta visszatér a F1-be a Team-Arrowws-szal, Riccardo Patrese és Sigfrid Stohr pilótákkal. 1983-ban a Beta beszünteti a főszponzori tevékenységet, 1987-ig különbözo~ sportok területén több csapat hivatalos szállítója: a F1-ben a McLaren, a Benetton, a Williams és a Brabham csapatoké, a Motorkerékpár Világbajnokságon az 500 cm3-es kategóriában Barry Sheené, Offshorban Renato della Valle világbajnoké. Az Amerikai Kupában a Beta támogatja az „Azzorrót” és 1984-ben a „Victory”-val nyerik a világbajnokságot. 1986-1993-ig a Beta a Motorkerékpár Világbajnokságon hivatalos támogatója Randy Mamolának, Kevin Schwantznak, Doriano Romboninak, a Superbike Bajnokságon pedig Fabrizio Pirovanonak, ezenfelül az Inshore F1 Világbajnokságon Fabrizio Bocca főszponzora is. 1993-ban a Beta visszatért a F1-be a Minardi csapattal - pilóták Christian Fittipaldi és Fabrizio Barbazza.
1994-ben a Beta a Minardi Scuderia Italia főtámogatója, a pilóták Martini és Alboreto. Ez idő alatt támogatja a Mithos csapatát a F 3000-ben, amikor Massimiliano Papis nyert a Barcelona Grand Prixen, valamint az R.C. motorsport csapatát a F3-ban (első helyezett Monte Carloban Giancarlo Fisichella). 1995-ben a Beta logó megjelenik a F1-es Jordan kocsik oldalán (Eddie Irvine és Rubens Barrichello vezették), valamint az egykori F1-es bajnok Keke Rosberg OPEL DTM-jén, a Tatuus csapat F3-as kocsijain. Ugyanebben az évben hivatalos támogatója a Beta a JUVENTUS FC csapatának, akik megnyerik 23. Bajnokságukat Olaszországban. 1996-ban technikai támogatást nyújt a motorkerékpár világbajnokságon résztvevő motorosoknak Alex Barrosnak, Colin Edwardsnak, Troy Corsernak (győztese a Superbike Világbajnokságnak).
Ezalatt a Juventus elnyeri a Bajnokok kupáját, Nemzetközi Kupát és az Európai Szuper Kupát. A szezon végén a Beta a Lancia Delta prototípusát szponzorálja a monzai Rallyn két kivételes pilótával (Alex Zanardi és Micky Biason). 1997-ban a Beta által támogatott Juventus megnyeri a 24. Bajnokságát Olaszországban. A Beta továbbra is támogatja a F1-ben a Minardi, Jordan és Prost Grand Prix csapatokat. Megtalálhatjuk a Beta márkajelzést a Motorkerékpár Világbajnokságon résztvevő Valentino Rossi, Garry McCoy, Roberto Locatelli, Stefano Perugini és Luca Cadalora kocsijain és a versenyzők overállján is. A Beta 34 éve jelen van a sportban.